+
Mit keressek?
Hol keressek?
Ár szűkítés

MI A MAKROBIOTIKA?

A makrobiotika az egészséges életmód és táplálkozás átfogó, rendszere, magában foglalja az alapanyagok kiválasztását, a főzési módszereket, valamint az étkezést és életmódot is. Az emberiség hagyományos életmódjának mai, modern értelmezése.

A természettel összhangba hozott életről és étrendről szól, az életerőnk magas szinten tartásáról, az egyensúlyunk folyamatos megteremtéséről, figyelembe véve az éghajlati övet, az évszakot, a környezeti hatásokat, a nemünket, a korunkat, a pillanatnyi állapotunkat, az aktivitásunkat, az éppen hozzáférhető alapanyagokat és a főzésre fordítható időnket.

Makrobiotikus életmód és étrend alkalmas a civilizációs betegségek megelőzésére, káros hatásainak természetes enyhítésére. Kiváló a már kialakult betegségek orvosi kezelésének kiegészítésére.  Ilyenek például a túlsúly, a fejfájás, az allergiák, a rák, a szív- és érrendszeri, az emésztő rendszeri problémák, a cukorbetegség, a férfi és női reproduktív szervek problémái.

Egészséges, aktív, hosszú életet élnek világszerte azok a közösségek, akik ilyen étrendet és életmódot követnek. A magas élelmi rosttartalmú ételek egészségesen tartják az emésztőrendszert. A telített zsírok alacsony szintje a vér jó minőségéhez vezet, javítja a vérkeringést és a szív működését. Az alacsony glikémiás indexű makrobiotikus ételek támogatják a vércukor szint egyensúlyát, segítik a túlsúly csökkentését és az érzelmi egyensúlyt.

                                                             

Az ételekben a savas és a lúgos hatás, valamint a kálium és nátrium mennyisége a szükséges egyensúlyban vannak. A lassan lebomló összetett szénhidrátok azt eredményezik, hogy az ételek hosszabban fennmaradó energiát, nagyobb állóképességet és életerőt adnak.
Az általános makrobiotikus étrend fehérjékben, vasban, kalciumban, más ásványi anyagokban, nyomelemekben és vitaminokban gazdag. A fehérje kulcskérdés a sejtosztódáshoz, de a túlzásba vitt bevitele egészségtelen növekedéssel és veseproblémákkal járhat, ez az étrend ideális fehérje szintet és kombinációkban megfelelő összetételt ad. Az egyéni szükségletek és állapot mellett az évszakok is fontos szerepet játszanak az élelmiszerek és főzési módok  kiválasztásában.

Az étrend egészséges, élő alapanyagainak jótékony hatásait tudományos kutatók sora vizsgálta és értékességüket folyamatosan igazolják. Ételeink alapanyagául élettel teli növényeket választunk, ugyanis ezek élő energiával és sokféle értékes tápanyaggal rendelkeznek.

                                   

Az egész gabona, bab és magfélék, a zöldségek élőek, képesek a növekedésre, kicsíráznak, a gyökér zöldségek a veremben kihajtanak, a gyümölcsök magvai elültethetők és új növények fejlődnek ki belőlük, a természetesen erjesztett, fermentált ételekben - például a szójababból készül miszóban - pedig mikroszkopikus folyamatokban élő enzimek virulnak.

A makrobiotikus rendszer az energia szempontból kiegyensúlyozott ételeket ajánlja, az egész gabonaszemek a legmegfelelőbb ételek az ember számára, különösen a barna rizs.

Az emberek melegvérű lények, ezért a táplálékukat leginkább a kiegészítő ellentétből, a növények köréből igénylik, ezért kiemelkedőek a gabonafélék, a zöldségfélék, a babfélék és természetes szójababtermékek, a mag és diófélék, a tengeri füvek és a helyben termett gyümölcsök az étrendben a mérsékelt éghajlati övben. Az állati eredetű ételek közül a halak ajánlottak, különösen a fehér húsú halfajták, a tengerparti részeken pedig frissen a kagylók is.

Gondosan választjuk ki a természetes élelmiszer alapanyagokat, tároljuk őket és dolgozzuk fel otthon, a főzési módszerekkel különféle hatást gyakorolunk az ételek energiájára, majd elfogyasztjuk őket és kölcsönhatásba kerülnek a testünk energiájával, hatást gyakorolva az életenergiánkra, és egyensúlyunkra. Ismerjük meg az összes értékes alapanyagot és főzési módszert, használjuk őket változatosan, ízletes ételek készítésére.

Sok egészséges ember használja alkalmanként, például tisztító kúrának, de sokan már életmódként is élik, hogy fiatalon, egészségesen, energiával telve tudjanak élni és dolgozni. Rengeteg írásos visszajelzést kaptunk az elmúlt években a módszert sikeresen alkalmazóktól a javuló állapotukról sokféle betegségből: különféle rákbetegségekből, nőgyógyászati bajokból, cukorbetegségből, érrendszeri, mozgásszervi, légúti, emésztő rendszeri és egyéb betegségekből.

A módszer népszerűsége az elmúlt évtizedekben világszerte nőtt, keleten évszázados hagyományai vannak, Amerika után Európában is ismertté vált, az elmúlt néhány évtizedben, hazánkban is gyorsan terjed.
Mindenki lehetősége, világszerte emberek milliói követnek ilyen egyénre szabható étrendet és életmódot, gazdagok és szegényebbek, híresek - mint például Madonna, Tom Cruise, Gwyneth Palthrow, Illényi Katica.

Sokféle vallási, kulturális, környezeti háttérrel, bőrszínnel, városlakók és vidékiek, egészségesek és betegségekből gyógyulni vágyók, fiatalok és idősebbek, férfiak, nők, gyerekek, és minden természetes, békés életre vágyók élnek így.  Az életmód követői egy békés világ álmát őrzik és saját életükben az alapanyagok választásával, a főzéssel, az étkezéssel, az életmóddal, a környezetükkel való összhangra törekvéssel tesznek is érte.

Az iparosodott világ feldolgozott élelmiszereinek nagy részét élő, természetes, makrobiotikus ételekkel pótolni nem kevesek költséges mulatsága, egyszerűségben is élhető, harmonikus életmód és étrend a természettel összhangban.

Környezettudatos, fenntartható életet tesz lehetővé ősi alapokon, a mai felfogással is összhangban. Elvei és módszerei iránymutatót adnak egy nagyon összetett, állandóan változó világban, amelyben fontos iránytűnk az intuíciónk (biológiai bölcsességünk), amely a makrobiotikus ismeretekkel, gyakorlattal, az életmóddal és étrenddel folyamatosan fejlődik.

Miért kezdje el egy egészséges ember?

Mert sokféle káros környezeti hatásnak vagyunk kitéve, amit életmóddal és étrenddel nagyrészt ellensúlyozhatunk, a makrobiotika segítségével egészséges, aktív életet élhetünk. Bebizonyosodott már sok helyen a világban, hogy életmódként hosszútávon sikeresen élhető. Pl: Japánban, Okinawa szigetén az egyszerű, természetes étrendet, életmódot követő idősek, fittek és aktívan dolgoznak még 85-95 éves korukban is.

 

 

Kapcsolat

  • 7030 Paks, Laktanya u. 7.
  • 30-390-2189
  • hettkonyha@gmail.com

Hírlevél

A weboldal sütiket (cookie) használ az alapvető működés, valamint a jobb felhasználói élmény eléréséhez. Az oldal használatával elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót. A süti beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.